Velika sramota, ki jo Cerarjeva vlada vedno vzdržuje, je razsut pravni sistem, ki gospodarstvu in državljanom povzroča velikanske stroške in nove krivice.

Za prav(n)o državo

Velika sramota, ki jo Cerarjeva vlada vedno vzdržuje, je razsut pravni sistem, ki gospodarstvu in državljanom povzroča velikanske stroške in nove krivice.

Velika sramota, ki jo Cerarjeva vlada vedno vzdržuje, je razsut pravni sistem. Še vedno ogromni sodni zaostanki, dvomljive razsodbe, tožbe pri evropskih institucijah zaradi neučinkovitosti in pristranskosti domačega pravnega sistema ter nenormalno visok delež razveljavljenih sodb na višjih ravneh, vse to gospodarstvu in državljanom povzroča velikanske stroške. Paradoksalno pri tem pa je, da je bil prav pravnik Cerar tisti, ki je opozarjal na razmere v pravnem sistemu. In zdaj, ko je dobil mandat? Vse, kar smo videli, je bilo ohranjanje neke sprevrženo oblike pravne države, ki so jo predhodne vlade nasledile od komunistične elite. Pustimo ob strani dejstvo, da po dveh letih minister. Izogibanje reformam in pretvarjanje, da je v gospodarstvu in pravnem redu vse v najlepšem redu, medtem ko se zatika na vseh koncih in krajih, je naravnost grozljivo in vodi v novo gospodarsko krizo. V celotni vzhodni Evropi je prav Slovenija tista, kjer država največ posega v gospodarstvo, bodisi kot lastnica bodisi s subvencijami, ki so med najvišjimi glede na BDP. Medtem ko politični trg prerazdeljevanja očitno odlično deluje, podjetništvo umira - administrativnih ovir pri poslovanju in ustanavljanju podjetij je največ ravno pri nas, breme regulacij je med najvišjimi, število postopkov, potrebnih za zagon podjetja, je največje in čas, potreben do začetka poslovanja, najdaljši v regiji. Davčne obremenitve dela so najvišje, prav tako kot državna poraba, demografski trendi med najbolj skrb zbujajočimi in skupaj z najvišjimi izdatki za pokojnine (kot delež BDP), ki so skoraj v celoti javno financirane, nevzdržno pritiskajo na javne finance. Podobno velja za zdravstvo. Trg dela je najbolj tog, konkurenca na celi vrsti trgov (zavarovalništvo, bančništvo, telekomunikacije, nafta in plin ...) pa je motena zaradi državnega vmešavanja, nedelovanja pravne države in prepočasne ali neučinkovite (tajkunske) privatizacije. Temu lahko dodamo še nesorazmerno visok delež neučinkovitih posojil bančnega sektorja, ki je bil višji, kot v vseh tranzicijskih državah v regiji in spremlja državne intervencije na tem trgu. Prerazdeljevanje podjetij na najbolj nenavadne načine v prid različnih tajkunskih koalicij, komunističnih in novo komponiranih elit, izganjanja tujih vlagateljev, ne zaradi tega, ker bi naredili kaj protipravnega, ampak samo zato, ker so pač tujci, prepuščanje ekonomske politike ulici, razpadanje pravne države, dušenje podjetništva in skorajda popolnoma gnili temelji slovenskega gospodarstva - vse to so rezultati obupno slabe vladavine levo-tajkunske elite, ki jo bomo njihovim »zaslugam« ustrezno pozaprli. 



Zgornja vsebina je povzeta po knjigi Propad Slovenije (Balažic, 2016) in predstavlja temelj gibanja Nova prihodnost.

0 0
Feed